STYL
Moto Guzzi. Jak styl jazdy stał się stylem życia.
Nie potrzebujesz naśladować legendy aby podążać w jej ślady.
Trzeba
jednak abyś poczuł jej ducha i budował składowe jej sukcesu.
Projekt Breva V 1100 rozpoczął się od dokładnego określenia z
czego składa się Moto Guzzi. Rozwiązania techniczne, które
tworzą ducha Guzzi zostały połączone w całość.
Motocykle
produkowane w historycznej fabryce w Mandello del Lario zawsze
były unikalną kombinacją innowacyjności i tradycji. Ich
konstrukcja stała się klasycznym kanonem a ich trwałość i jakość
– legendą. Te uniwersalne pod każdym względem motocykle stały
się symbolem włoskiego stylu i częścią kreatywnego dziedzictwa
Włoch.
Filozofia
konstrukcji Guzzi stała się się stylem życia a radość wczesnego
motocyklingu przynosi nowe przyjemności. Komfort
przekształcił się w wygodną egzystencję.
Z prostego
środka transportu motocykle Moto Guzzi stały się towarzyszami i
środkami dającymi przyjemność, dającymi radość
nowych kontaktów z prawdziwymi motocyklistami i klubami.
To jest
pasjonujący styl życia dla którego Breva V 1100 jest
zaprojektowana
i wszyscy
prawdziwi motocykliści będą zachwyceni szansą jaką ona oferuje w
radości jazdy i i w stylu życia Moto Guzzi .
Za Brevą
1100 stoi siła największej grupy europejskich producentów
motocykli plus na wskroś inteligentna i racjonalna konstrukcja
oraz oczywiście duch i pasja Moto Guzzi.
HISTORIA
Odrodzenie Legendy.
Był sobie kiedyś motor, który podbił Amerykę. To był motocykl
Moto Guzzi.
W różnych
wersjach legendarny model V7 był protagonistą wspaniałej
historii międzynarodowego sukcesu. To była nasza maszyna , która
zmieniła koncepcję
motocykla.
Nie mogło być lepszego punktu startowego dla dużego
V-Twina
na
dwudziesty pierwszy wiek.
Breva V
1100 zawiera wiele oczywistych podobieństw z V7, począwszy od
rozchylonych o 90° cylindrdrów V-Twin- znaku rozpoznawczego Moto
Guzzi.
Niestrudzenie dudniący odgłos tego mocarnego silnika towarzyszy
każdej wyprawie a niezawodność oraz siła uciągu na niskich
obrotach jest także gwarantowana. Teraz elektroniczny wtrysk
paliwa czyni ten mocarny silnik bardziej uległym i reagującym
bardziej niż kiedykolwiek.
To dlatego
Breva 1100 ma tak intensywną osobowość – wynik pracy
Studia Projektowego Marabese. Również dlatego ma tyle
innowacyjnych rozwiązań technicznych jak np. opatentowany przez
Moto Guzzi reakcyjny wał napędowy.
Te
przykłady dają pojęcie o wielkości dokonanego postępu.
Rozwiązania tradycyjne i innowacje były dokładnie testowane aby
zapewnić najwyższą niezawodność i bezpieczeństwo. Zanim został
wysłany na drogę nowy silnik V-Twin, 90°był testowany przez
setki godzin na stanowisku badawczym i pokonał 60 000 km prób
drogowych na pełnym gazie co odpowiada 200 000 km użytkowania w
normalnych warunkach jazdy.
Jednak
najbardziej znaczącym i przekonywującym testami są te dokonywane
na drogach. W naturalnych warunkach Breva V 1100 wykazuje swój
prawdziwy temperament, wzbudza zaufanie, dostarcza unikalnych,
trudnych do opisania wrażeń budujących wspaniały charakter
motocyklisty i dostarcza pożywienia prawdziwej pasji
motocyklowej.
Musisz
przejechać się Brevą aby zrozumieć znaczenie tej nazwy. Breva to
południowy wiatr, wiejący nad jeziorem Como i przynoszący dobrą
pogodę.To szczęśliwe imię już przyniosło sukces mniejszej
siostrze Brevy V-1100 – Brevie V 750, którą to społeczność
motocyklowa powitała z entuzjazmem przekraczającym
wszelkie nasze oczekiwania.
WYGLĄD
Między prozą a poezją.
Nie potrzeba poezji” –tak Carlo Guzzi mówił kiedyś do swej
załogi gdy przychodziła do niego z pomysłem, w którym forma
górowała nad funkcjonalnością. Jednak poezja wpływała
spontanicznie na kontrast solidności z przestrzenią oraz
prostego piękna maszyn Guzziego.Piękno motocykli Moto Guzzi było
i wciąż jest zawarte w pięknie techniki całkowicie
uwidocznionym i nigdy nie skrywanym. Słynne zewnętrzne koło
zamachowe we wczesnych modelach Guzziego było czynnikiem
przyciągającym uwagę.
Nowe
głowice cylindrów Brevy V1000 i wały napędowe są tego
bezpośrednim dziedzictwem a komponenty mechaniczne zrobione z
właściwym „podejściem” bardzo potęgują wygląd motocykla. Rodolfo
Frascoli z Marabese Design Studio (człowiek stojący za Brevą V
1100)
inspirowany
był modelem V7 Special , najsłynniejszym motocyklem Moto Guzzi
typu Naked
Tourer.
Zaprojektowany na rynek USA w późnych latach ‘60 , model V7
napędzany był przez versję silnika 757 cc, 90°- V-Twin i
wyposażony w osprzęt specjalnie dla amerykańskich motocyklistów.
Jego opływowa a jednocześnie surowa linia jest przejęta przez
Brevę V1100, co wskazuje na klasyczną konstrukcję motocykla z
pewną dozą nowoczesności dającą niedoścignione efekty stylowe.
Podtrzymując tradycję Moto Guzzi pomysł konstrukcyjny
Brevy V1100 jest w najwyższym stopniu prosty: stworzyć
nowoczesny Naked Tourer.
Jakkolwiek
styl jest czysty i zdecydowany to wrażenie wizualne motocykla
jest dalekie od banału i nudy. Jego linie podkreślają przyjemną
dynamikę i sportowość ale nie w sposób przesadny. Breva
jest całkowicie oryginalna, ale z wyraźnie historyczną
inspiracją. Zgodnie z przekonaniami Carlo Guzzi w Brevie nie ma
miejsca na niepotrzebne zbytki techniczne, rozwiązania , które
tylko wyglądają dobrze a tylko komplikują jazdę bez żadnych
korzyści. Innowacje techn. w Brevie V1100 są praktyczne i
potrzebne tak jak w oryginalnym pomyśle konstrukcyjnym.
Oglądanie Brevy V1100
Poprzeczny
silnik 90° V-twin i jego wał napędowy nie jako ograniczenie
wolności projektowania ale jako sedno konceptu projektowego.
Wielki
wysiłek był włożony w projekt silnika. Siedzenie jest ładnie
ukształtowane
i w
najwyższym stopniu wygodne, bak zapewnia niezależność i
doskonałą ergonomię w jeżdzie. Ogólne wrażenie zwinności i
dynamiki podkreślają boczne panele sięgające w kierunku
przedniego koła, stwarzające agresywny wygląd przodui dające
wrażenie że motocykl jest w ruchu. Ale boczne panele tworzą nie
tylko piękno - służą również w celu zapewnienia
właściwego chłodzenia cylindrów jak też do maksymalizacji
ciśnienia powietrza (w okolicy zasysania). Oprzyrządowanie jest
kompletne i właściwe w najdrobniejszych detalach:
specjalny
owalny reflektor daje doskonałe oświetlenie, przednie osłony
przeciwbłotne zintegrowane są z goleniami widelca i aby pokazać
maksymalne zaangażowanie Guzziego do funkcjonalności: w tunelu
aerodynamicznym zaprojektowano aerodynamiczny centralny spoiler
poprawiający przepływ powietrza wokół cylindrów.
Logicznie,
nasze oglądanie Brevy V1100 kończy się na sportowo wyglądającym
tylnym błotniku .Firmie Moto Guzzi zależy na praktyczności w
codziennym użytkowaniu, wygodzie pasażera i dobrym oświetleniu
przez podwójne tylne lampy z okrągłymi diodami LED jak w
typowych sportowych samochodach włoskich. Tradycja i
nowoczesność idą w parze również w sprawie kolorów. Breva
V1100 jest oferowana w kolorze czerwonym Corsa, kolorze
zwycięskich motocykli wyścigowych Moto Guzzi, w tradycyjnym
kolorze czarnym oraz w kolorze szarym Sasso del Lario.
KOMFORT
Przyjemność komfortowej jazdy
Nieprzesadny motocykl sportowy, turystyczny według dziedzictwa,
naked z wyboru –
Breva V1100
satysfakcjonuje potrzeby wszystkich motocyklistów, oferując
niedościgniony komfort każdej jazdy. Pozycja siedząca jest
naturalna i zrelaksowana, po części dzięki nowej pozycji
silnika: wyżej i bardziej do przodu niż poprzednio. Perfekcyjnie
usytuowana kierownica, siedzenia i podnóżki plus anatomicznie
ukształtowany bak oraz czysta( bez zbędnych gadgetów )
konstrukcja dokonują reszty. Nawet pasażer może
zrelaksować się na wygodnym ,szerokim siedzeniu z praktycznym
uchwytem z tyłu zapewniającym bezpieczną jazdę.
Ten wielki
komfort przekształca się w natychmiastową przyjemność zaraz jak
tylko Breva V1100 zaczyna ruszać. Perfekcyjne wyważenie i
optymalny rozkład ciężaru pozwala Brevie śmigać z niewiarygodną
zwinnością po krętych drogach, w ruchu miejskim a zaawansowane
zawieszenie wygładza nawet najbardziej wyboiste nawierzchnie.
Tylny monoshock ma możliwość regulacji napięcia wstępnego
sprężyny i dobicia zatem możesz ustawić zawieszenie tak aby
spełniało maksymalnie swe zadanie.
W dłuższych
podróżach docenisz doskonałą aerodynamikę opcyjnej szyby
przedniej, wykorzystasz w pełni niezależność mając 23 litrowy
bak, użyjesz opcjonalnych sakw zapewniających dużą pojemność jak
też przestronnych schowków pod siedzeniem. Specjalne zawieszenia
do sakw zintegrowane są perfekcyjnie z całością konstrukcji,
utrzymując zgrabną linie Bremy nawet, gdy sakwy nie są
zamontowane.
Jeździec i
maszyna są w ciągłym satysfakcjonującym kontakcie dzięki
przyszłościowym instrumentom na panelu. Informacja jest
pokazywana
na aktywnym
ekranie matrix ciekłokrystalicznym i kierowca
może prowadzić dialog z komputerem pokładowym używając manetek,
bez zdejmowania rąk z kierownicy.
Z Moto
Guzzi zmiany są zawsze na lepsze!
PODWOZIE
Zabawa na wszystkich drogach
Breva V
1100 jest motocyklem na wszystkie okazje, zrywna i
reagująca w jeździe miejskiej, łatwa w manewrach w na drogach
wiejskich i twardo trzymająca się w jeździe na prostej.
Prowadzenie Brevy jest wynikiem starannego zaprojektowania i
kalibracji ramy i zawieszenia. Rama z wysoko wytrzymałościowej
stali jest
niewiarygodnie sztywna jak też monowahacz, który zawiera
reakcyjny wał napędowy. Rezultatem jest precyzyjne ,
przewidywalne prowadzenie z natychmiastową reakcją na czynności
kierowcy. Solidny , 45 mm widelec Brevy V1100 z regulacją
wstępnego napięcia sprężyny utrzymuje precyzyjne prowadzenie a
tylne zawieszenie eliminuje kołysanie i trzyma motocykl jak
„przyklejony do drogi”.
Monowahacz
i amortyzator monoshock z regulacją napięcia wstępnego
i dobicia
adaptuje się doskonale do wszystkich stylów jazdy i rodzajów
dróg, natomiast reakcyjny wał napędowy wszelkie wariacje tylnego
zawieszenia i zapobiega właściwościom typowym dla systemów
konwencjonalnych.
Układ hamulcowy Brevy V1100 zasługuje na specjalną uwagę ze
swoimi 320mm pływającymi tarczami i przeciwsobnymi 4 tłoczkowymi
zaciskami na przodzie oraz pojedynczymi 282mm tarczami z dwoma
równoległymi tłoczkami w pływającym zacisku na tyle. Jeżeli
wymagasz więcej -niedługo oferowany będzie ABS jako opcja.
Breva V1100
ma więcej niż potrzeba siły hamowania dla całkowitego
bezpieczeństwa w ruchu miejskim, nieprzewidzianych zdarzeń na
trasie i hamownia w ostatniej chwili w jeździe sportowej.
SILNIK
Koniec z historią ,ruszamy w drogę.
Moglibyśmy
oczywiście napisać książkę o poprzecznym silniku V TWIN.
faktycznie: inni już to zrobili. Wiele stron historii motocykli
poświęcono temu niezawodnemu silnikowi i jego łatwości uzyskania
dużego momentu obrotowego nawet przy niskich obrotach. Ale Moto
Guzzi nie zamierza spocząć na laurach. Silnik Brevy V1100 został
kompletnie odnowiony, tylko kształt pozostał taki jak dawniej.
Cały szereg innowacji został wprowadzony aby polepszyć osiągi i
poprawić ważne charakterystyki sterowania i płynności
pracy.Kierowca i motocykl dają temu dowody. Na przykład
elektroniczny wtrysk paliwa ma silnik krokowy aby zapewnić
stabilny bieg jałowy i łatwy rozruch we wszystkich warunkach
pogodowych. W drodze system zapewnia płynną i kontrolowaną
dostawę mocy przy minimalizacji zużycia paliwa oraz emisji
spalin. Nowy V-Twin spełnia standardy Euro E3. Podwójne świece i
wtryskiwacze umieszczone są bezpośrednio w kolektorze ssącym aby
poprawić efektywność spalania i osiągi.
Moc maks.
63 kW (86 KM) przy 7500 obr/min a maksymalny moment obrotowy 85
Nm przy 6800 obr/min.- robiące wrażenie osiągi dla motocykla tej
klasy. Wysoka prędkość podróżna , elastyczność i stabilność
osiągów we wszelkich klimatach i na wszystkich wysokościach są
mocnymi punktami silnika dającego przyjemność i satysfakcję.
Całkowicie nowa konstrukcja silnika
Jeżeli
wiesz cokolwiek na temat silników Moto Guzzi nie możesz nie
zauważyć pierwszej głównej innowacji. Alternator został
przeniesiony ze swej klasycznej pozycji na przodzie wału
korbowego do nowego miejsca pomiędzy cylindrami.
Rezultatem
jest większa zwartość zespołu silnika- skrócenie o 4 cm. Ta
redukcja poprawia rozkład ciężaru i wyważenie. Nowy alternator
daje teraz imponującą moc 540 W, więc możesz używać teraz wielu
akcesoriów bez wpływu na ładowanie akumulatora. Aby
zmaksymalizować oszczędzanie energii alternator generuje tylko
tyle energii ile jest aktualnie potrzebne w ten sposób
eliminując niepotrzebne obciążenie silnika.
Nowe
elementy silnika
Rewolucja w konstrukcji silnika zaczyna się od miski olejowej,
która jest całkowicie nowa. Nawet korbowody są poprawione -
10 % lżejsze niż poprzednio. Stosunek długości korbowodu do
skoku tłoka jest również wyższy aby zmniejszyć
bezwładność zmiennych mas i wyciszyć wibracje. Tłoki są lżejsze
i krótsze niż poprzednio a nowe pierścienie tłokowe są bardziej
efektywne. Płaszcz tłoka ma nowy profil a sworzeń tłokowy jest
teraz smarowany przez dwie dysze olejowe. Stara uszczelka pod
głowicę z Klingerytu została zastąpiona lepszą ,
metalową, lepiej odprowadzającą ciepło.
W skrócie :
nowy silnik jest lżejszy, lepiej smarowany, mniej wibruje co
daje bardziej komfortową jazdę i lepsze osiągi.
Nieprzeciętne
osiągi.
Silnik krokowy zaworu powietrza (rozwiązanie wzięte z przemysłu
samochodowego) eliminuje konieczność stosowania ssania przy
rozruchu na zimno , ułatwia start jak też stabilizuje bieg
jałowy oraz redukuje emisję spalin.
Wtryskiwacze Pico zainstalowane na kolektorze ssącym jak
najbliżej zaworów ssących poprawia spalanie i reakcję silnika.
Dwuświecowy zapłon (obecnie standard w wielu dużych silnikach)
zapewnia bardziej równomierne spalanie mieszanki, równomierną
moc i jednocześnie redukuje drgania. Rezultatem jest nie tylko
komfortowa jazda ale poziom emisji spalin wymaganych przez
standardy Euro3 jest spełniony z łatwością. Również zastosowano
wiele usprawnień dot. zaworów. Obecnie zastosowano gniazda
ze spieku aby zapewnić stały luz popychaczy a zawory wydechowe
wykonano z najnowszej generacji stali nierdzewnej, bardziej
odpornej na temperaturę i zużycie.
Większa
niezawodność
Miska olejowa, filtr oleju i smok zostały przekonstruowane aby
poprawić efektywność smarowania. Nowa konfiguracja gwarantuje
regularne dostarczanie oleju w każdych warunkach a szczególnie
przy ostrym hamowaniu i przyspieszaniu. Również obsługa jest
ułatwiona ponieważ filtr oleju znajduje się na zewnątrz i jest
łatwo dostępny.
Przekładnia i skrzynia biegów
Jeśli coś nie istnieje- my to wymyślimy.
Chociaż
roztropny i racjonalny Carlo Guzzi miał prawdziwą „żyłkę” do
innowacji.
W
historycznej fabryce Moto Guzzi w Mandello del Lario Guzzi
stworzył ciekawe urządzenia testowe do sprawdzania najbardziej
skomplikowanych rozwiązań motocyklowych. „Wyolbrzymiający
Tester” (jak uczuciowo go nazwano) pozwala na sprawdzenie nawet
absurdalnych rozwiązań. A Carlo Guzzi mówił : „Wiem , że to nie
zadziała- tak czy owak sprawdźmy to.”
Gdyby Carlo Guzzi nie lubił naprawdę nadzwyczajnych wyzwań,
niektóre z technicznych nowinek ,tworzących jego markę słynną na
cały świat, nie znalazłyby zastosowania. „ Reakcyjny wał
napędowy jest ostatnim z wyzwań
i już
pierwsza Twoja jazda na Brevie V1100 powie Ci że to jest wielkie
zwycięstwo. Opatentowany system CA.R.C ( Cardano Relativo
Compatto – kompaktowy reakcyjny wał napędowy) to zintegrowany
wał napędowy wewnątrz wahacza ze stopu aluminiowego. Koła zębate
i wał mogą swobodnie obracać się wewnątrz wahacza a wał posiada
podwójne przeguby kardana z wbudowanymi skrętnymi tłumikami
drgań, co zapewnia równomierność i precyzję pracy. To
rozwiązanie przynosi wiele korzyści: po pierwsze- zapobiega
„unoszeniu” wału
co
występuje w rozwiązaniach konwencjonalnych; po drugie- pozwala
na zastosowanie jednoczęściowego wahacza poprawiającego ogólną
sztywność; finalnie: ponieważ drążek reakcyjny nie jest już
elementem obciążającym poprawia się również bezpieczeństwo.I tak
technologia moto Guzzi oferuje jeźdźcom korzyści ze stałej ,
równomiernej mocy bez żadnych szarpania zwykle towarzyszącemu
napędom wałem gdy przepustnica jest otwierana i zamykana.
Determinacja Moto Guzzi w kierunku poprawy komfortu i osiągów
poprowadziła nas również w kierunku całkowitej przebudowy
skrzyni biegów. Koło o zębach skośnych przekładni wstępnej
zamocowane jest teraz na wałku sprzęgła zatem jest już tylko
jeden wałek napędzany. Nowa skrzynia zawiera też podziałowy,
przesuwny wybierak biegów z preselektorem desmodromicznym.
Wynikiem tego jest zredukowanie o 2 kg ciężaru skrzyni w
stosunku do starej 6 biegowej konstrukcji. Nowa jednostka jest
bardzo cicha , łatwo znajduje się „luz”, szybko zmienia się
biegi więc przewyższa produkty międzynarodowej konkurencji. |